Sahlgrenska och utekväll

Hej! Jag är betydligt sämre på att uppdatera här nu när jag bor i Göteborg märker jag..

I veckan har jag haft praktik på Sahlgrenska sjukhuset på avdelning 18 och 33. Avdelning 18 är kärlkirurgi, ex för patienter som har proppar i kärlen i benen och som måste rensas. Avdelning 33 är allmänkirurgi och liknar avd 137 där jag har jobbat innan.

Vi övar just nu på att ta anamnes (patientens berättelse) och göra en fullständig status (kroppsundersökning) på en patient under en timma och sedan skriva journal. Det är rätt kul men är ju väldigt likt det jag gjorde på KI innan jul.

Nästa vecka ska vi fortsätta öva måndag och tisdag sen kommer vi ha praktiskt prov på något annat sjukhus eller vårdcentral på onsdag eller torsdag.

I helgen har jag och Fredrik träffat Simon och David ute på en bar i Vasa, och annars har vi tagit det rätt lugnt.

Om en vecka börjar vi en ny kurs, infektion, och då blir det både föreläsningar, laborationer och praktik!

Lämna en kommentar