Preklintenta och jul

Hej! Nu har julen och nyår varit och det var jättemysigt. 2/1 åkte jag upp till Stockholm och började tentaplugga med Linnéa inför preklintentan. Det är en sammanfattning av de två första åren på läkarlinjen och kan handla om i princip vad som helst. Tentaplugget har varit väldigt intensivt och de sista två dagarna var vi så trötta att man knappt kom ihåg sitt egna namn…

Idag var dagen D och tentan är skriven! Den kändes okej men frågorna var mycket bredare den hör terminen jämfört med de tidigare tentor vi har fått att öva på. Den var mellan 8.30-16.30 med en paus för lunch.

De första två passen innan lunch handlade om levern och sköldkörteln (thyroidea), och de sista två passen var om katastroflägen och hjärtat (med fokus på hjärtklaffsinflammation, EKG och läkemedel).

Själva tentan tycker jag var väldigt bra utformad men nu hoppas jag bara att jag fick ihop tillräckligt med poäng!

Efter tentan åkte jag hem och sålde min byrå, och nu ska jag förbereda mig inför vårt sista seminarium imorgon (som räknas in i tentan) som börjar kl 8.15. Imorgon eftermiddag ska jag på KBT igen och på kvällen kommer Linnéa sen ska vi ut med klassen till Olssons skor!

På fredag kommer både hunden R2 och lite senare även pappa som ska hjälpa mig att packa ihop innan jag flyttar till Gbg på lördag för att börja på Göteborgs universitet!

Några bilder från tentan:

Lämna en kommentar