Kliniskt körkort och Göteborgsledighet

Hej! Det kliniska körkortet igår gick bra, jag blev godkänd! Jag hade en patient som hade fått en hjärtinfarkt som jag pratade med och undersökte. Efter det åkte jag till Danderyds sjukhus och skrev ut lite papper och tömde skåpet och under eftermiddagen städade och packade jag och sedan åkte jag till ett till KBT-möte. Den här gången fick jag börja med att titta på en liten levande spindel och sen hålla i den, därefter en mellanstor och sedan en rätt stor (enligt mig) husspindel. Trodde aldrig jag skulle våga röra den när jag fick se den men det gick faktiskt bra tillslut! Dock tror jag inte det hade gått i ”verkligheten” än..

På kvällen kom Linnéa förbi ett par timmar! Vi övade lite venprovtagning och drack sen lite vin och lyssnade på musik.

Idag vid 10.30 tog jag tåget till Gbg och jag stannar här tills efter nyår! Fick även tentaresultaten från den vi skrev i tisdags och jag blev godkänd så nu är det bara den stora preklintentan kvar i januari sen är termin 4 avklarad!

Nu är jag hemma hos Fredrik och vi ska snart gå och handla mat!

Lämna en kommentar