Födelsedag och tenta

Hej! Idag på förmiddagen hade vi tenta om immunsystemet, inflammation, cancer och lite annat blandat. Det kändes rätt bra faktiskt och det hade varit väldigt skönt om jag klarade den! Vi har även fått svaret på förra tentan om nervsystemet och den klarade jag, wohoo!

Efter tentan hade vi lunch och sen splittrades klassen på hälften. Vi som ska ha kommande kliniska terminer på Danderyds sjukhus eller Karolinska sjukhuset började direkt efter tentan på nästa kurs. Den kommer vi ha på Karolinska sjukhuset fram till början av juni innan sluttentan. 

De som kommer ha praktik på Södersjukhuset eller Huddinge sjukhus börjar imorgon och kommer hålla till på Huddinge. 

Efter introduktion till nya kursen, patologi, på KS så gick jag och Linnéa hem till henne där jag fick födelsedagspresenter och senare gick vi och åt tapas på Sthlm tapas. 

Nu ska jag sova och imorgon har jag mikroskopering på förmiddagen och sedan föreläsningar. God natt! 

Lämna en kommentar