Helgen i Gbg och kolhydratlab

Hej! Har haft en jättemysig och lugn helg i Göteborg. Träffade familjen och käkade tårta och god mat x2! Så nu har jag laddat upp med ny energi inför de kommande veckorna här i Stockholm..

IMG_5631
Tog en frukost på favoritstället i Majorna
IMG_6619
Mums!

 

Fick lämna in min mobil i Göteborg eftersom det kommit damm innanför glaset framför kameran. Under tiden har jag en annan utan något minne så därför kan jag inte ta några bilder på några dagar.

Idag hade vi en till lab där vi skulle mäta blodsockret vid fasta och efter glukosbelastning hos en person i gruppen, och laktat (mjölksyra) hos en annan före och efter ett kort cykelpass. Var rätt roligt förutom att ett av resultaten diffade en del, men men!

13054776_10157025505985314_464065450_o

Imorgon är det den 19/4 och jag blir hela 23 år. Dagen ska spenderas på en sammanfattande föreläsning om kolhydratmetabolism, spännande!

God natt!

Lämna en kommentar